Vaikuttajamarkkinointi – Tehdäänkö yhteistyötä?
Mikrovaikuttaja on sosiaalisessa mediassa aktiivinen henkilö, jolla on pienempi, mutta sitoutunut seuraajakunta esimerkiksi Instagramissa tai TikTokissa. Näillä henkilöillä on yleensä muutamia tuhansia seuraajia ja usein mikrovaikuttajien seuraajat luottavat heihin heidän autenttisuutensa vuoksi – näin he voivat vaikuttaa seuraajiensa ostokäyttäytymiseen, mielipiteisiin sekä päätöksiin.
✨ Miksi ✨
Monet yritykset ja brändit tekevät yhteistyötä mikrovaikuttajien kanssa, sillä heidän viestinsä voidaan kokea luotettavammaksi ja läheisemmäksi kuin suurempien vaikuttajien. Usein some-yhteistöiden hinta on mikrovaikuttajilla maltillisempi (sisällön laadusta tai viestistä tinkimättä).
✨ Kenelle ✨
Yhteistyö mikrovaikuttajan kanssa voi olla tehokas tapa tavoittaa kohdeyleisö ja lisätä brändin tunnettuutta sosiaalisessa mediassa.
Pienille ja keskisuurille yrityksille: Mikrovaikuttajien kanssa yhteistyö voi olla tehokas tapa markkinoida tuotteita tai palveluita, sillä heidän seuraajakuntansa on usein sitoutuneempi.
Uusille brändeille: Aloittavat brändit voivat hyötyä mikrovaikuttajien kautta tapahtuvasta markkinoinnista, koska se auttaa luomaan brändille näkyvyyttä ja kasvattamaan tunnettuutta nopeammin.
Paikallisille yrityksille: Paikalliset yritykset, kuten ravintolat, kaupat ja palveluntarjoajat, voivat hyödyntää paikallisesti suosittujen mikrovaikuttajien kautta tapahtuvaa markkinointia houkutellakseen asiakkaita.
Teemat, joista sosiaalisessa mediassa puhun
Rohkeus, vapaus sekä omannäköinen elämä
Tapahtumat, live-keikat
ja konsertit
Hyvinvointi ja rutiinit
Yrittäjyys sekä siihen liittyvät ilmiöt ja asiat
Brändäys sekä markkinointi
Some-alustat, joissa olen aktiivinen
TikTok // @iammelschmidt
Tyypillisesti tuotan TikTokkiin:
lifestyle-sisältöä: kuten vlogeja ja how-to-ohjeita
inspiroivia sekä rohkaisevia tarinoita ja kokemuksia
viihdettä: huumori on läsnä sekä arjessani että sisällöissä joita julkaisen.
Instagram // @iammelschmidt
Tyypillisesti julkaisen Instagramissa:
lifestyle-sisältöä, kuten vlogeja ja päiväkirjamaisia kuvakaruselleja arjestani
ajatuksia ja mietteitä ajankohtaisista ilmiöistä sekä tapahtumista
visuaalisesti harkitumpia, mutta nopeita story-sisältöjä.
Ota yhteyttä
Paiskaa viestiä oheisen lomakkeen kautta. Kerro hieman brändistäsi, vaikuttajayhteistyön tavoitteistasi sekä budjetistasi.
Vastaan sinulle mahdollimman pian. 🖤